werkvakantieoekraine.reismee.nl

Welkom!

Welkom op deze reislog!

Van d.v. 7 augustus tot 17 augustus 2012 hoopt een enthousiaste groep jongeren de handen uit de mouwen te gaan steken in Oekraïne. Een groep van 15 jongeren varierend in de leeftijd van 15 tot 36 jaar gaan zich inzetten voor verschillende projecten in dit voor velen onbekende land.

In Zjitomir wonen al ruim 10 jaar de missionaire werkers Jan en Margreet van Beest. Jan werkt in verschillende ziekenhuizen als medisch techicus, Margreet werkt in Christelijk opvangcentrum voor alcohol- en drugsverslaafden 'Het Anker'.

De werkvakantiegroep gaat verschillende werkzaamheden zowel in het ziekenhuis als bij het opvangcentrum verrichten. Een kleine greep:
* verven van hekwerk, slaapkamers van bewoners, gangen en personeelskamer
* opknappen/afmaken van de garage
* verrichten van werkzaamheden op de tuin
* bouwen van douche/toilet in de tuin
* werkzaamheden in het kinderziekenhuis
* schuren en lakken van de zoldervloer
* project soepbus

Voor meer informatie over de projecten: www.helpen.org

De komende maanden gaat de werkvakantiegroep hard aan de slag om sponsorgeld binnen te halen. De komende weblogs zullen dan ook waarschijnlijk over de acties gaan.
Bent u enthousiast, wilt u ons steunen? Dan kunt u uw gift overmaken naar:

ING 92.775.92 t.n.v. Stichting Vrienden van Zjitomir te Capelle aan den IJssel
Let op: vermeld daarbij alstublieft: Projectnummer 8312

(De stichting is door de Belastingdienst erkend als Algemeen Nut Beogende Instelling (ANBI). Door de ANBI-erkenning zijn uw giften fiscaal aftrekbaar.)

Alvast bedankt!

Wilco Dammers - Robert van Eekelen - Pernille Hansum - Matthanja den Hartog - Patrick Heijstek - Robin Heijstek - Bertine van Heteren - Ruud Hofman - Wilco de Jong - William de Jong - Erik-Jan Oudenes - Aline van Pommeren - André de Raad - Rens de Winter - Peter Zandijk - Laura Heijstek

Aline

Leuk, mensen! Ik ga jullie digitaal volgen! Veel succes bij de voorbereidingen!

Hugo

Toffe actie!! Mogelijk kunnen we met de jv en rommelmarkt nog acties ondernemen om geld op te halen?

Laura

Thanks Hugo! Leuk dat je meedenkt. Rommelmarkt valt denk ik af, omdat het doel al vast staat, maar de jv is wel een goed idee! Ik zal er eens een nachtje over slapen..

Jan V

Succes met de voorbereidingen!

elly

leuk ik ga jullie ook volgen gaaf dat jullie dat kunnen doen

Petra Oudenes

Goed bezig;)!

Henk Megchelsen

Geweldig, dat jullie zo bezig zijn om de naaste te helpen.
Ik heb zojuist het boek van Bas en Jannie Mijnster gelezen en heb nu een beetje beeld van de armoede, die in die reio voorkomt.
Ik begrijp, dat er naast materiéle - ook veel geestelijke armoede voorkomt.
Ik denk dat jullie op beide terreinen iets voor de mensen daar kunt betekenen.

Als extra aanmoediging gaan wij meepoepen voor de Oekraine en bestellen wij bij deze 5 pakke wc - papier.

Veel sterkte en ensucces toegebeden van Audrey, Henk en kinderen.