werkvakantieoekraine.reismee.nl

Fantastisch Oekraïne!

Ha allemaal,

Vrijdag was voor ons een weer een lange werkdag. Eind van de morgen begon het te regenen, wat niet zo goed uitkwam omdat we net een hele stapel planken geschuurd en geverfd hadden. Er was even wat improvisatievermogen voor nodig maar we konden toch door. Met z'n allen in de garage aan het schuren en later verven. Heel gezellig! Vanwege de oponthoud van de regen zijn we wat langer doorgegaan. Tenslotte ligt er nog een hele stapel op ons te wachten.

Laat op de avond hebben we met de mensen die nog wakker konden blijven een gedeelte van een documentaire over Tjsernobil gezien. Heel interessant, vooral omdat we er de volgende dag heen zouden gaan.

Zaterdagmorgen weer enthousiast aan het werk. We voelde wel een beetje werkdruk omdat we 's middags niet konden werken ivm ons uitje. We hebben zo hard gelopen dat we net zoveel geschuurd, geverfd, nog een keer geverfd en bevestigt hebben dan die dag ervoor. Top!

Toen was het tijd voor ons uitje. In de busjes op naar Tsjernobil. Na 2 uur rijden arriveerden we. Eerst naar het monument, daarna naar een verlaten dorpje. Door een gebouw gelopen wat vroeger een winkel was, in een kerkje geweest en bij wat huizen wezen kijken. Heel indrukwekkend. Na vragen mochten we de 15 km zone binnen. Daar hebben we ook nog wat leegstaande gebouwen gezien. Toen weer terug het gebied uit, terug naar Zjitomir waar de Mac op ons programma stond. Om half 12 was alleen de drive nog open, dus we hebben op het parkeerterrein onze maaltijd genuttigd.

Zondagmorgen mochten we een heel uur langer slapen dan de voorgaande dagen. Na het ontbijt naar de kerk. Een bijzondere dienst, die zo'n 2,5 uur duurde. Veel afwisseling, twee preken en we mochten zelf ook nog 2 liederen zingen.
Na de dienst hebben we de dag doorgebracht bij Jan en Margreet thuis. We zijn goed verwend met lekker Oekraïnse taart en maaltijd. Daarna nog geoefend met elkaar voor de avonddienst, er wordt namelijk nogal wat van ons verwacht tijdens de dienst. De jeugd is op kamp vertrokken, er is geen koor en ze vonden dat we vanmorgen goed konden zingen. Rens, André en Laura R zullen een lied spelen en zingen en verder gaan we met elkaar liederen zingen die ook in Oekraïne bekend zijn.

Foto's hebben we niet bij ons vandaag, we hopen zo snel mogelijk weer nieuwe foto's te uploaden.

Hartelijke groeten van 19 (licht) vermoeide, maar enthousiaste mensen!

Arie Kraaijeveld

Hoort u het ook? NL-versie van Sjofar in de kerkdienst. Heel leuk dat ook op deze wijze de werkvakantiegroep een rol heeft in UA. FIjne dagen nog!

PoulJan

Heb wat filmpjes van jullie zang tallenten tijdens de kerkdienst opgenomen: http://www.youtube.com/watch?v=xBL8s2SquZI&feature=youtube_gdata_player

PoulJan van den Bos

Hier nog een opname van jullie zangmoment. Ben gewoon jaloers op jullie!!!

Jaap en Anja de Winter

Fijn weer wat te horen.
Jullie werken hard, ga zo door!
Mooi die filmpjes en we zien uit naar de foto's!

Jan v.d. Vreede

Het Anker zit weer strak in de verf. Mooi gedaan.
Hoop dat jullie mooie indrukken hebben opgedaan Volitsa en in Zhytomir. Groeten aan Margreet en Jan, aan Olga en Pieter, Natacha, Irina en Nina, aan Olga en Maxim, en Miroslava en Vovaen Anja en Evert, nou ja heel Volitsa.

Nelly Oudenes

Prachtig, die filmpjes. Soms denk ik: was ik nu maar mee gegaan....maar thuis hadden we ook fijne diensten.
Nog fijne dagen verder...groetjes van ons allemaal.

Ineke de Jong

Ziet er weer geweldig uit allemaal! Leuk die filmpjes en het verhaal. We leven e reizen met jullie mee!

Nellie van Eekelen

Geweldig wat jullie daar beleven! Mooie filmpjes en leuk om jullie zo te volgen.
Succes met klussen!!!